Το Νοέμβριο του 2021 και αφού για την παρούσα κυβέρνηση είχαν χαθεί ήδη δύο χρόνια ανακοινώνει ότι την μελέτη για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς που την είχε παραχωρήσει στην Περιφέρεια Ηπείρου την παίρνει και πάλι το Υπουργείο Υποδομών.
Ανακοινώνει επίσης ότι εντός του 2022 θα δημοπρατήσει το έργο.
Στη διάρκεια του προηγούμενου χρόνου έρχεται μία πλειάδα δηλώσεων από κυβερνητικούς βουλευτές του Νομού Ιωαννίνων αλλά και τον Περιφερειάρχη Ηπείρου για τήρηση του χρονοδιαγράμματος.. Αυτό δεν συνέβη..
Ούτε η μελέτη ολοκληρώθηκε, ούτε η Περιβαλλοντική Μελέτη ήρθε στους φορείς για έγκριση..
Και φυσικά αφού δεν υπάρχει μελέτη, δεν υπάρχει και ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.
Αυτός θα ήταν ο ορθόδοξος δρόμος για την ομαλή κατασκευή του έργου.. Με συγκεκριμένα βήματα όπως συμβαίνει με άλλα μεγάλα έργα της χώρας. Ώριμες μελέτες, συγκεκριμένος προϋπολογισμός, σύνταξη τευχών δημοπράτησης, έγκριση στο ΕΣΠΑ, δημοπράτηση..
Όλα αυτά απαιτούν χρόνο.. Χρόνο που μπορεί να φτάσει και τα δύο έτη από την στιγμή της ολοκλήρωσης των μελετών μέχρι την ώρα έναρξης του έργου.
Στην περίπτωση του δρόμου Ιωαννίνων- Κακαβιάς δεν συμβαίνει αυτό κάτι που δημιουργεί εύλογους προβληματισμούς.
Το έργο μπαίνει σε έναν ανορθόδοξο δρόμο μόνο και μόνο για τις προεκλογικές ανάγκες.
Το Υπουργείο Υποδομών με την πατέντα της πρόθεσης χρηματοδότησης και με μηδενικό προϋπολογισμό κινεί τις διαδικασίες για την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
Για τον μισό δρόμο, μέχρι το Καλπάκι δηλαδή και το υπόλοιπο με προαίρεση!
Ακόμη κι έτσι όμως η διαγωνιστική δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί, να φτάσει δηλαδή στην υπογραφή σύμβασης με ανάδοχο.
Και θα ήταν αδύνατο να συμβεί αν το έργο δεν έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα..
Η ευθύνη για την παρωδία που εξελίσσεται ανήκει αποκλειστικά στο Υπουργείο Υποδομών.
Το Υπουργείο έδωσε το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης εντός του 2022 αγνοώντας πιθανότατα το έλλειμμα στις μελέτες.
Το Υπουργείο προχωρά την συγκεκριμένη διαδικασία κάτω από την πίεση που οι δικές του δεσμεύσεις προκάλεσαν..
Το Υπουργείο επέλεξε από το Νοέμβριο του 2021 να μην προχωρήσει ούτε σε μία επίσημη ανακοίνωση για την πορεία του έργου αφήνοντας άλλους παράγοντες να μιλούν εξ ονόματός του μεταφέροντας ή την μισή ενημέρωση ή τους δικούς ευσεβείς πόθους..
Και το Υπουργείο θα ευθύνεται για το γεγονός ότι μετά το προεκλογικό τερτίπι που στήνει θα βρεθεί αντιμέτωπο με νέες καθυστερήσεις.