Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

Πρέβεζα: Πιθανή χρησιμοποίηση των αεροδρομίων του Ακτίου από το ΝΑΤΟ


Την μείωση των ωρών πτήσης των αεροπλάνων τύπου Awacs πάνω στον εναέριο χώρο της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης σχεδιάζει το ΝΑΤΟ, σύμφωνα με πληροφορίες του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων, με το εναλλακτικό αυτό σχέδιο να περιλαμβάνει και την Ελλάδα κι ειδικότερα το αεροδρόμιο του Ακτίου, στην Πρέβεζα, την ώρα που κλιμάκιο της Europol θα χτενίσει την Ελλάδα για τον εντοπισμό τζιχαντιστών.

Οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει την ενίσχυση του αγώνα κατά του Ισλαμικού Κράτους και για το λόγο αυτό θα αξιοποιηθούν στρατιωτικές προτάσεις να χρησιμοποιηθούν 720 ώρες πτήσεις των Awacs από τις προβλεπόμενες για την παρακολούθηση του εναέριου χώρου της Εσθονίας, της Λιθουανίας και της Πολωνίας.

Η εναέρια παρακολούθηση στις χώρες αυτές λόγω Ρωσίας κρίνεται επί του παρόντος λιγότερο σημαντική από τον αγώνα κατά του Ισλαμικού κράτους.

Οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει συνολικά να διατεθούν 1080 ώρες πτήσεις των Awacs για τα σκοπό αυτό. Στις 720 ώρες που αφαιρούνται από την ανατολική Ευρώπη θα μπορούσαν να προστεθούν και 360 ακόμα από τις προβλεπόμενες για την παρακολούθηση του τουρκικού εναέριου χώρου.

Τα σχέδια του ΝΑΤΟ προβλέπουν την παρακολούθηση του εναέριου χώρου της Συρίας και του Ιράκ με αεροπλάνα τύπου awacs, εφοδιασμένα με υπερσύγχρονα ραντάρ και την πιο εξελιγμένη τεχνολογία. Ως ιπτάμενα κέντρα επιχειρήσεων για βομβαρδισμούς δεν πρόκειται πάντως να χρησιμοποιηθούν τα αεροπλάνα αυτά του ΝΑΤΟ.

Σύμφωνα με στρατιωτικούς κύκλους, τους οποίους επικαλείται το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα Awacs θα ξεκινούν από το Ικόνιο της Τουρκίας, ωστόσο πιθανή είναι η χρησιμοποίηση των αεροδρομίων του Ακτίου στην Ελλάδα και του Τράπανι της Ιταλίας.

Μια τέτοια παρέκκλιση θα μπορούσε λ.χ. να καταστεί αναγκαία αν η Τουρκία εξακολουθήσει να αρνείται την άδεια σε Γερμανούς βουλευτές να επισκεφτούν τη βάση του Ιντσιρλίκ λόγω της αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων από τη Μπούντεστακ.

Τα Awacs σταθμεύουν στη γερμανική πόλη Γκάιλενκίρχεν (Geilenkirchen) κοντά στο Ααχεν και οι χειριστές τους είναι κατά το ένα τρίτο Γερμανοί, ενώ χρειάζεται προηγουμένως και η έγκριση του γερμανικού κοινοβουλίου για τη συμμετοχή τους στις επιχειρήσεις αυτές.

Πηγή